Logo Gradske biblioteke

Дигитални урођеници српске поезије

У среду, 25. фебруара 2014. године у организацији чачанске Библиотеке одржано је предавање под називом „Дигитални урођеници српске поезије“ на тему савремених поетских токова у српској књижевности. Ова дискусија о песништву била је намењена средњошколцима и младим љубитељима поезије, па је одржана у чачанској Гимназији. Предавач је био песник, есејиста и професор српске књижевности у две пожешке средње школе, Петар Матовић, који је објавио три збирке песама: „Камерни комади“, „Кофери Џима Џармуша“ и „Одакле долазе даброви“. Заступљен је у више антологија, песме су му преведене на пољски, каталонски, немачки, француски и енглески. Добитник је награде Трећег трга за поезију.

MATOVIC-PETAR
У једносатном обраћању, Петар Матовић је покушао да дефинише појам дигиталних урођеника који пишу поезију via tastatura. Као кључну тачку за развој нове сцене он сматра објављивање панораме „Рестарт“ коју је приредио Горан Лазичић.
Наводећи најзначајнија имена „млађих песника“ на српској књижевној сцени, Матовић је покушао да одреди поетику новог песништва. Она је под утицајем нових технологија, а стихови су ослоњени на тековине неоавангардних покрета. Поезија младих аутора је испуњена иронијом, хумором, провокацијом. То је социјално ангажована поезија пуна бунта. Поред тога, Петар Матовић је навео најзначајније песничке групе које тренутно делују, као и медије преко којих се обраћају публици, било да су интернет портали попут Агона, Афирматора, Глифа, Црне овце, било да је у питању јавно читање поезије у директном контакту са публиком Поезин, Песничење, Тотално аргх.
Говорећи о важности песничких награда и њиховом доприносу у канонизацији младих песника, Петар Матовић је издвојио изузетан значај Награде Млади Дис коју чачанска Библиотека додељује сваке године у оквиру Дисових свечаности.

Ознаке:


Одговоре можете пратити кроз RSS 2.0 feed. Можете оставити одговор, или trackback са вашег сајта.

AddThis Social Bookmark Button

Оставите коментар