Rafaelovim-tragomИнтригантна истинита прича о сликару и његовој слици представљена је у роману Џоане Питман Рафаеловим трагом у коме је изванредно написана микроисторија слике „Свети Ђорђе и змај”, која је будила и најбоље и најгоре код својих власника.

„Читавих пола миленијума, на простору који је обухватао готово половину света, бројни владари и богати људи давали су једни за другима све од себе не би ли поседовали овај драгуљ.”

РафаелСанти, један од најпознатијих сликара италијанске ренесансе, одрастао је у очевом атељеу где се развила љубав према сликарству. Његов таленат наставља да се развија и у атељеу Пјетра Перуђина. Рафаел је брзо сазрео као сликар, немилосрдно се усавршавајући, тежећи ка савршенству али и слави, која га је јако привлачила.

Уз препоруку убрзо прелази у Фиренцу, тадашњи центар европске културе и уметности, где је супарништво међу уметницима било најизраженије.

Позив који је уследио од војводе од Урбина промениће све за тада двадесетрогодишњег Рафаела. Тог пролећа војвода Гвидобалдо Монтефелтер наручује слику Светог Ђорђа и змаја.

Стварање ове слике представља почетак Рафаелове фасцинантне приче.

Џоана Питман следи пут овог ремек-дела кроз историју истовремено приказујући историју уметности и занимљиве животе власника ове слике. Истражујући путовање „Светог Ђорђа и змаја” од Урбина до садашњег дома слике у Националној галерији у Вашингтону, Џоана Питман нас упознаје са њеним власницима почевши од Хенрија VII, Чарлса I, породице Кроза, Катарином Великом, Стаљином све до последњег власника. Аутор живописно пише о начинима на које су сви покушавали да се домогну слике која је била предмет жудње многих колекционара, похлепних заљубљеника у уметност, који су желели да је имају по сваку цену како би истакли своју моћ и богатство.

Историја слике дуга преко 500 година представља право уживање за читање.Било да сте лаик или добар познавалац уметности, роман Рафаеловим трагом чини читаочево путовање фасцинантим као што је и сама слика.