Logo Gradske biblioteke

Књига недеље – Лила, Лила

Мартин Сутер, Лила, Лила, Моно и Мањана, 2009.

Нови роман признатог швајцарског колумнисте и приповедача Мартина Сутера (1948) доноси причу о превари, издаји, похлепи, као и о суровим законима тржишта који владају на пољу издавачке делатности.

Давид Керн је млади конобар бескрајно заљубљен у студенткињу Мари, која не показује интересовање за просечне људе. Када Давид у фиоци радног стола нађе опроштајно писмо из педесетих година, преточено у роман, ни не слути да ће му читање те књиге променити живот заувек. Аутор књиге је извршио самоубиство због раскида везе и та прича стара пола века успела је да заинтригира Мари, која је шаље једној издавачкој кући без Давидовог знања, мислећи да је њен удварач аутор дела. Роман постиже огроман успех, добија најбоље критике, промовисан је широм немачког говорног подручја а новац који млади конобар добија од издавача задржава Мари поред њега док траје еуфорија коју је роман изазвао.  Ситуација се битно мења када се појави бескућник који тврди да је аутор овог награђиваног романа под називом  Лила, Лила.

Главни мотиви романа показују беспоштедну борбу за опстанак између издавачких кућа, занесеност која Давида одводи у свет преваре и уцене, похлепу која тиња у свакоме ко у туђем делу наслућује да може профитирати, и преиспитивање сопствених емоција везаних за однос између пара који не зна да ли их је спојио успех или ипак постоји љубав.

Агресива кампања прати сваки књижевни успон који је тесно везан за велики новац и битку издавача за аутора који им може донети већу зараду сваким својим следећим романом.  На ивици свих збивања стоји човек који је направио успех на туђем делу и који је принуђен да плаћа огромне своте новца уцењивачу, борећи се  да задржи девојку која се заљубила у писца а не обичног човека. Медијска помама за туђим делом и понуде које издавачке куће дају за нови роман, доводе Давида у ситуацију да оконча читаву причу на један бизаран начин, који истовремено разрешава и емотивну ситуацију постављену на лажним основама.  Неочекивани обрти на крају романа  доносе читаоцима  причу у чији је исход тешко поверовати.

Душица Брковић

Ознаке: , , , , ,


Одговоре можете пратити кроз RSS 2.0 feed. Можете оставити одговор, или trackback са вашег сајта.

AddThis Social Bookmark Button

Оставите коментар